Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

fredag den 14. maj 2021

Blomsterkort med heat embossing.

Jeg sad i formiddag og så to forskellige videoer som Soffie Bonde har lavet til hendes youtube kanal.

Fik på dette kort afprøve en del af de teknikker hun har brugt. Jeg har selv brugt de teknikker før, men kortet her er anderledes end de andre gange jeg har brugt dem :D

Kortbasen er hvidt karton str. A6. Dernæst to jeg to stykker akvarelkarton og på det ene sværtede jeg kanterne, og efterfølgende smurte jeg crackle paste på. Og haha...nu fik jeg lavet en fejl, for jeg skulle først have kommet mere farve på det næste stykke akvarelkarton, men jeg kom det på det første. Fik dog taget noget af farven af, og faktisk kan jeg godt lide det til trods for fejlen.
Næste stykke sprøjtede jeg Distress spray stain på...jeg havde ikke de farver som Soffie brugte, men det er jo fint nok. Så smurte jeg paste gennem en stencil og dernæst hældte jeg guld embossingpulver på. Nu blev det så varmet op.
Jeg har sat guldtråd rundt om det sidste stykke for at give det mere guld og så en halvperle der passer i farven.
Teksten blev stemplet og så igen embossingpulver i guld.




 


1 kommentar: